התמונה המסרותית של שלוחי חב"ד 2018. צילום: שימי קוטנר.

התרגשות גדולה נרשמת בימים אלו בבתי חב"ד מסביב לעולם, לקראת כינוס השלוחים העולמי שיתקיים ביום חמישי כ"ג חשוון (21/11/19) עד יום שני כ"ז חשוון (27/11/19).

כינוס השלוחים העולמי הוא אירוע המתקיים אחת לשנה בו מתאספים כל שלוחי חב"ד בשכונת קראון הייטס בברוקלין שבניו יורק השכונה של הרבי מליובאוויטש.

השנה ישתתפו קרוב ל5000 שלוחים כ"י מרחבי העולם, מישראל עד אוגנדה. כאשר בעולם ישנם קרוב ל5000 שלוחים שמפעילים כ3500 מוסדות ב970 ערים ב100 מדינות, ומתוכם 827 שלוחים בארץ ישראל שמפעילים 412 בתי חב"ד, כאשר רק בשנה האחרונה יצאו 100 שלוחים חדשים.

בעיר אשדוד פעילים 17 שלוחים שמפעילים 15 בתי חב"ד ברחבי הרובעים בעיר וכן 10 בתי כנסת. לרשימה בתי חב"ד בעיר אשדוד לחץ כאן.

שלוחי חב"ד לעיר אשדוד ביחד עם ראש בעיר ד"ר יחיאל לסרי.

הכינוס כולל מגוון פעילויות ובין השאר מתקיימות בו סדנאות שונות על מנת להעשיר את פעילות השלוחים ולהקל את עבודותיהם השונות, צילום קבוצתי של כלל השלוחים שנערך ברחבת 770 – בית מדרשו של הרבי, וכמובן עלייה לאוהל הרבי לבקש ברכות עבור השלוחים ובני משפחותיהם וכן עבור כל אותם יהודים ששלחו בקשות ברכה עם השליח המקומי. לשליחת בקשת ברכה שיונח על קברו של הרבי לחץ כאן

גולת הכותרת של הכינוס הוא ה"בנקאט" – אירוע הצדעה לשלוחים ולתומכים הפיננסים של בתי החב"ד שבזכותם כל הפעילות מתאפשרת, רגע מיוחד בבנקאט הוא ה'רולקול' בו המנחה מכריז את שמות כל מקומות השליחות והשלוחים קמים על-פי הכרזת המנחה. וכן לקחת כוחות להמשיך את עבודת השליחות עד לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו.